Friday, May 16, 2014

Blushing Beauty

HOLA CHICAS / CHICOS!!
It's been so long since I've taken outfit pictures! I'm finally done with this semester so hopefully I can be more consistent with my posts. I am in love with this look, casual and comfy (just how I like it) but still somewhat dressy and put together. lately I've been wearing shorts nonstop, the temperatures in VA have been excrutiating (so hot my makeup slides off my face and I'm sweating like a pig, not so attractive now hahah oops! HELP ME!! I need summer makeup suggestions!) Something I plan on doing most of my free time is lay out and get some color on these long skinny legs of mine, I look so pale! now on to the look, this adorable top is another item I manage to steal from my friends Brittany and Alyson ;D. I'm completely in love with this top, the lace detailing gives it this romantic look to it making it perfect to dress up and easy enough to wear casually. I kept all the accessories blush and cream to keep the look as light as possible and appropriate for the pastel trends this spring, I'm working my way to wearing as many light pieces as I can together so when I finally wear an all white look I don't feel so intimidated and get it dirty as soon as I walk out the door. What do you guys think about this look, do you like it? what else would you wear this lace top with? what about these American Eagle festival shorties? they are so cute with just the perfect amount of distress.
–––––––––––––––––––––––––––––––––––
Ha pasado tanto tiempo desde que he tomado fotos para el blog! Finalmente he terminado con este semestre así que espero poder ser más consistente con mis posts. Estoy enamorada de este look, casual y cómodo (justo como me gusta), pero todavía un poco elegante. últimamente he estado usando pantalones cortos sin parar, las temperaturas en VA han sido insoportable (tan caliente mi maquillaje se desliza de mi cara y estoy sudando como un cerdo, no tan atractivo ahora haha oops! HELP ME!! Necesito sugerencias de maquillaje de verano!) Algo que planeo hacer la mayor parte de mi tiempo libre es sentar fuera y conseguir un poco de color en mis piernas delgadas y largas, me veo tan blanca! ahora mas acerca del look, este top adorable es de mis amigas Brittany y Alyson. Estoy completamente enamorado de este top, el detalle de encaje le da este aspecto romántico por lo que es perfecto para vestir y lo suficientemente fácil de usar a la ligera. Mantuve todos los accesorios crema y color rosa claro para mantener el aspecto lo más ligero posible y apropiado para las tendencias en colores pastel en esta primavera, estoy trabajando a usar la mayor cantidad de piezas ligeras que pueda juntas así para poder usar un look blanco de pies a cabeza y no sentirme intimidada y no ensuciarla tan pronto salga. ¿Qué piensan ustedes acerca de este aspecto ¿te gustó? con qué más se puede llevar este top de encaje? ¿qué piensan de estos pantalones cortos de American Eagle? son tan lindos!
Shop this look for $146 on Lookastic

 top/flats: Marshalls // shorts: American Eagle // bag: Kohl's // earrings: Francesca's
bracelets: Charlotte Russe





Have a great day!!
Love,
Wendy C.