Thursday, July 3, 2014

The Little Summer Dress

HOLA CHICAS / CHICOS!!
There's nothing like a simple short dress for these crazy hot summer days we've been having. I love the simplicity, comfort, and fit of this cute little number. The minute I put this dress on, all I could do was picture myself wearing it for a relaxing morning walk or breakfast on vacation (which is very needed). I decided to finish off the look with some brown accessories, always a favorite of mine, and my usual gold jewelry. Even though the temperatures are crazy high I always carry a denim jacket or cardigan with me, I tend to get cold very easily when I go to places and in my opinion is a perfect way to add some layers to a simple look like this. 
–––––––––––––––––––––––––––––––
No hay nada como un vestido corto sencillo para estos días de verano calientes que hemos tenido. Me encanta la simplicidad, la comodidad y el ajuste de este pequeño número tan lindo. El momento en que me puse este vestido, lo único que podía hacer era imaginarme como usarlo en un paseo relajante por la mañana o para el desayuno en unas vacaciones (que es algo muy necesario). Decidí terminar el look con algunos accesorios marrones, siempre uno de mis favoritos y mis joyas de oro de costumbre. A pesar de que las temperaturas son altas siempre llevo una chaqueta vaquera o una cardigan  conmigo, me da frío muy fácilmente cuando voy a lugares y en mi opinión es una manera perfecta de añadir capas a un look sencillo como este.
 dress/jacket/sandals: American Eagle | bag: Kohl's

Have a great Thursday and don't forget to follow me on all my social media cites!


Love,
Wendy C.

Get this look for $123+ on Lookastic