Friday, March 6, 2015

Denim and Shearling

HOLA CHICAS / CHICOS!!

Happy Friday Loves!! I am so glad this week has come to an end; I am officially on spring break. Even though I won’t be doing anything exciting, I’m glad to get a little break from school.
I wore this to attend my first gallery, for a class trip, and can honestly say I loved it and cannot wait to visit more. I am a big fan of denim on denim looks, they are one of those classic combinations you can pretty much wear any season. I added this shearling coat from American Eagle that I managed to score on sale for a little under $40 (original price was about $140, SCORE!!!) I went with my Sam Edelman booties, since I knew I was going to be on my feet for a while, and finished off the look with my current favorite bag from Francesca’s. I love how it reminds me of the Proenza Schouler PS11 bag (I can dream!! Lol)
–––––––––––––––––––––––––––
Feliz Viernes!! Estoy muy contenta que esta semana haya acabado; Estoy oficialmente en vacacciones de semana santa. Aunque no voy hacer nada emocionante, me alegro de poder conseguir un pequeño break de la escuela.
Llevé este look para asistir a mi primera galería, para un viaje de la clase, y honestamente puedo decir que me encantó y no puedo esperar a volver a una. Yo soy una gran fan de los looks de jean completos, son una de esas combinaciones clásicas que puedes usar cualquier época del año. Añadí este abrigo con detalle de oveja de American Eagle que logré encontrar en venta por un poco menos de $40 (precio original era $140, SCORE!!!) decidi agregar mis botines de Sam Edelman, ya que sabía que iba a estar parada por un tiempo, y termine el look con mi bolso favorito corriente de Francesca's. Me encanta la forma en que me recuerda a el bolso PS11 de Proenza Schouler (puedo soñar!! Lol)

There's nothing like a good blanket scarf. I love this reversible one
 from Express, which I wear way more than I should.

 I'm Wearing | Estoy Usando


top | American Eagle
jeans | American Eagle
coat | American Eagle
booties | Sam Edelman
bag | Francesca's

Get this look for $116+ on Lookastic: Burgundy Plaid Shearling Coat, Blue Denim Button Down Blouse, Navy Skinny Jeans, Beige Suede Ankle Boots, and Beige Crossbody Bag



Thanks for reading!
Love,
Wendy C.